Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Maud - 27 mars 2009 21:09

För mig är det lite "sent" när klockan är lite efter nio, kanske beror på att jag måste upp och reda ut lederna vid en mycket tidig timme. Satt vid 5-tiden med kaffet och kattgänget, grannen L-M går förbi med sin fyrfotade vän Bamse, och vinkar. Det känns som en liten trygghet, jag vet att hon är OK och hon vet att jag är uppe.

Funderar över dagen som kommer, morgonrutinerna gjorda och en snabbis till CityGross får det bli, kattmatsförrådet börjar sjunka. Tillbaka har L vaknat och lusläser tidningen, jag hamnar vid datorn. Något måste jag ändå göra fastän jag och doktorn bestämt att jag inte ska ha några måsten, det är de som till slut knäckte mig. Nu ska jag bara vara duktig tant, den där gardinkappan som aldrg kom upp, var finns grejorna? Det har aldrig varit några gardiner i vardagsrummet och huset byggdes 1973. Ls X hade också gröna fingrar och fyllde fönsterkarmarna med växter. Nu när uppsättandet av fönsterskivorna i bredare form börjar närma sig så kanske...tänkt och gjort. Blev fint.

Sticklingarna från igår ska imorgon packas in i plastpåsar med "dragkedja" och rotas i  fuktad perlit, enligt ett tips från TN, fungerade bra med en sp. SV 473 från Myanmar, som egentligen var alldeles för nyväxt för att kunna rota sig bra. Stoppar i praetoriin i en påse den också, vill ju så gärna lyckas med dem.

S kom hem, T bortrest så han och hunden T skulle ha en grabbkväll, vad hunden T tyckte om arrangemanget framgick inte.

Chloranthan har fått stanna kvar i skåpet och bildar nya knoppar, men jag tror inte den ska få stanna där, självvattnande kruka och så ut med den till de andra, inga kinkfröknar här inte, livet är tufft hos hoyanoya.

Jag hatar förresten att laga mat, men middag blev det och mätta blev vi också, men fy fabian vad jag hatar det.

Det här blev visst ett osammanhängande kackel så det är lika bra jag stoppar ned Kexchokladen i halsen och gör klart en sida till, i Hoyagalleriet på hemsidan, sedan kryper Åke Edwardsson och jag i säng. en ny bekantskap i deckarvärlden, omskriven men jag vet inte ännu vad jag tycker, läser bara när jag gått och lagt mig, så kanske det blev en annan upplevelse i mera vaket tillstånd.

Godnatt, and let's not dance...

hoyanoya

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards