Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Hoyapyssel och maratonnysningar

Av Maud - 29 mars 2009 10:36

Sitter i särken och dricker kaffe och nyser, det kommer en nysning till att börja med och då tittar Tajson varnande på mig (han gillar inte att matte nyser) sedan kommer det en till, och en till och cirka 17 st till (rekordet är 32 i rad). För varje nysning jamar Tajson och tittar frågande: "Ska du bli sjuk igen matte?".

När lugnet lagt sig, tidningen läst, kaffet uppdrucket, kattgänget matat så sänker sig friden och jag upptäcker att det kommer att bli en vacker vårdag. Stänger av synen! jag är inte redo än, för att kasta mig över trädgården, kanske man skulle övertala L att han är världsbäst på att ställa i ordning, klippa rent och luka, han brukar gå på det :)

Börjar istället plocka med hoyorna, börjar undra var jag placerat alla pubicalyxer, de som står i sovrummet har jag koll på men om innehållet i de nya amplarna på väggarna vet jag inte så mycket. Självklart hittar jag då ex utan lappar, pappskalle utnämner jag mig till. Ser lite annat som också som måste åtgärdas.

Och så är det fönsterhyllorna, de bredare, som jag fick till min födelsedag i oktober, de är i alla fall tillsågade nu och igårkväll var jag nere hos S och T och lånade en skruvdragare, bra Tant reder sig själv, fast jag vet ju att det går åt pipan då jag inte orkar lyfta bort de gamla inte heller lyfta upp de nya, men jag kan ju förbereda...eller annars får jag ta det på viljan, som brukar straffa sig, men håll Kä-en! idag är det vackert väder tralla-lalla la. Jag kör på så får jag se vad som händer.

Körde ut till FlowerTeam igår för av köpa sphagnum att rota sticklingar i, brukar köpa den i platta paket från UltraGro, men sedan Petab blev Plantagen så har den tagits bort från sortimentet, liksom en del annat bra-att-ha saker till hoyorna.

Den torkade fanns inte på FlowerTeam bara en förpackning i och för sig märkt sphagnum men det såg ut som någonting jag kan ta i våra gräsmattor så jag avstod, men däremot så jag en Hoya serpens med många blomskaft men stålsatte mig och körde hem tomhänt. Jag blev nyfiken på den där våta sphagnumen och gogglade, det visade sig att den är färsk, i motsatt till den jag brukar köpa, som är torkad, man anser också att den färska är mer innehållsrik på det som små sticklingar behöver för att rota sig. Ha-ha hur kul var det.

Körde ut igen idag, och antog att de öppnade 10, icke det var kl 11, så återigen en vända med oförrättat ärende. Sätter mig här och skriver så länge, och planerar lite mer att hitta på under dagen.

Det är en föresats att hinna med Hoyagalleriet F - G idag och kanske jag ska börja fila på länksidan. Under de senare åren har hoyasidorna dykt upp som svampar ur jorden och det finns idag ganska många. Ska kolla runt lite.

Nej du är klockan dags att ge sig iväg, och det blir den där serpensen också..Jag har en, men den kan man kanske sälja vid något tillfälle.

Färdigkacklat för idag, efter den natt på året då vi tappar en timmes nattsömn.

hoyanoya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maud - 28 juni 2009 10:21

Nog trodde jag igår att vi skulle få lite svalare väder ett tag framöver, men icke då, fortsatt huvudvärk och allmän olust, men... Hoya lobbii tillhör den av mina favorithoyor som inte riktigt har trivts hos mig, men skam den som ger sig. Lite nedkli...

Av Maud - 27 juni 2009 11:14

Hela månaden har nästan försvunnit. Jag har nog befunnit mig i ett euforirus av sällan skådat slag, inte trodde jag att jag någonsin skulle kunna ta mig upp ur det svarta hålet, inte för att det inträffat att jag befinner mig helt uppe, men jag ser l...

Av Maud - 19 juni 2009 12:46

Jösses vad tiden går och inte har jag varit här och skrivit på länge nu. Vi firade "svensk" midsommar dvs i ösregn. Det åskade också urtrist, det är en ursvensk drift tror jag att kunna sitta ute på midsommarafton, men tji. Jag tröstade mig med att k...

Av Maud - 7 juni 2009 11:04

Tja det var den resan till Hoyamötet. Vaknade vid halv tre och märkte direkt att ryggen inte var som den skulle, kommer alltid när jag minst önskar det. Jag vill inte skriva ryggskott, för då kan man inte gå överhuvudtaget (har varit med om det också...

Av Maud - 6 juni 2009 08:52

Termometern visade knappt 5 grader när jag steg upp imorse. Brr vad är detta för vinter igen? Nog för att jag gnäller när temperaturen stiger upp mot 27-28, men det finns gränser tycker jag nog. Skjutsade min granne med packning och hund till Knutpun...

Ovido - Quiz & Flashcards