Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Det blev mycket hoyigt idag

Av Maud - 31 mars 2009 17:01

Alla nytillkomna plantorna från igår skapade problem för min planering och uttänkta placering av Hoyorna. Tappade lusten ett tag och var på väg att på gammalt vanligt sätt gå och sätta mig.

Körde ned och lämnade min stackars misshandlade cykel, vädret idag är verkligen super!

Hemma igen kom lusten tillbaka. Så gott som samtliga nytillkomna plantor behövde vatten och en dusch, men då de var mycket torra är det lite vattning som gäller, rötterna är på väg att dö av torka och kan bara i bästa fall suga till sig lite åt gången. Två av nyisarna är verkligen stora, vet inte rikitgt var jag ska göra av dem, kupan på ovanvåningen kanske? Men risken för att jag då glömmer dem är stor och jag vill inte förlora fler hoyor iår.

Det får väl bli att fortsätta imorgon.

Projektet uppdatera hemsidan knallar på, trots att det mesta finns där, så tar det lite tid, vill byta lite bilder och texterna behöver revideras i flera fall, man byter namn lite då och då i Hoyornas värld liksom.

Nej, nu kommer kompisen H, vi ska byta lite sticklingar och snacka skit, är tacksam för att värken lättat lite nu idag, hoppas det håller sig.

En liten kul nyhet, Hoya multiflora som jag länge sökt finns rotade hos G!

 
 
Stinalill

Stinalill

31 mars 2009 18:24

Vilken fin Hoya!! Vill haaa.... Vilket annorlunda växtsätt på blomman!! Det där med att vattna bara lite, när blomman är uttorkad - det visste jag inte. Det låter ju logiskt. Tack för den lärdomen!

Vilken tur du haft, som fått en hel samling av din kompis!! Lycka till med att få plats med allihop!

Ha det gott!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
hoyanoya

hoyanoya

31 mars 2009 22:45

Jo du Stina-Lill, jag börjar nog bli lite fundersam, det blev helt plötsligt så många fler än jag tänkt mig. Visst är multifloran härlig, vissa (alltså inte jag) får den att växa och blomma som ogräs.
Hälsningar
Maud som ska titta vad du skriver idag...

http://www.hoyanoya.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maud - 28 juni 2009 10:21

Nog trodde jag igår att vi skulle få lite svalare väder ett tag framöver, men icke då, fortsatt huvudvärk och allmän olust, men... Hoya lobbii tillhör den av mina favorithoyor som inte riktigt har trivts hos mig, men skam den som ger sig. Lite nedkli...

Av Maud - 27 juni 2009 11:14

Hela månaden har nästan försvunnit. Jag har nog befunnit mig i ett euforirus av sällan skådat slag, inte trodde jag att jag någonsin skulle kunna ta mig upp ur det svarta hålet, inte för att det inträffat att jag befinner mig helt uppe, men jag ser l...

Av Maud - 19 juni 2009 12:46

Jösses vad tiden går och inte har jag varit här och skrivit på länge nu. Vi firade "svensk" midsommar dvs i ösregn. Det åskade också urtrist, det är en ursvensk drift tror jag att kunna sitta ute på midsommarafton, men tji. Jag tröstade mig med att k...

Av Maud - 7 juni 2009 11:04

Tja det var den resan till Hoyamötet. Vaknade vid halv tre och märkte direkt att ryggen inte var som den skulle, kommer alltid när jag minst önskar det. Jag vill inte skriva ryggskott, för då kan man inte gå överhuvudtaget (har varit med om det också...

Av Maud - 6 juni 2009 08:52

Termometern visade knappt 5 grader när jag steg upp imorse. Brr vad är detta för vinter igen? Nog för att jag gnäller när temperaturen stiger upp mot 27-28, men det finns gränser tycker jag nog. Skjutsade min granne med packning och hund till Knutpun...

Ovido - Quiz & Flashcards