Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Maud - 2 maj 2009 18:43

Det går inte så bra därute i växthuset...helt plötsligt idag blev det tvärstopp.

När vi köpte växthuset på nästan 20 kvm var tanken att jag skulle odla, ni vet dra uppfröer till småplantor osv. Det har inte blivit så mycket med det utan mest hoyor därute.

Därför får det hela möbleras om till ett växthus för mindre odlingar men mycket hoyaplantor och en skön sittplats för tänk...

Det gick på röven idag, inget gick som jag tänkte, jag förklarade för L hur jag tänkte, men våra tankar strålade inte ihop så att säga, det blev mest skit! och jag kände att jag bara ville gå inomhus, glömma bort och ta nya tag imorgon.

När jag satt i köket igen, så kom jag fram till att vi inte har något gott bröd hemma, så det blir matbrödsbak nu.

S o T och Tiger har varit i Halmstad och tävlat i agility, Tiger tog tre pinnar (vad nu det betyder, mer än att det är bra?!), de är på väg och imorgon är det smulpag med rabarber som gäller.

Undrar om man kan säga att man är Farmor till en hund? i så fall blir jag snart Farmor igen, Bongo är nu två veckor och grymt söt, det ska bli kul att träffa den lille krabaten, storebror Tiger träffar jag imorgon.

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards