Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Maud - 17 maj 2009 21:33

Ja säg det sa Topsy! Inte vet jag var talesättet kommer ifrån men i alla fall hörde jag det i Motala i min ungdom. Fyra hoyor flyttade ut idag, Hoya verticillata 'Lao' och Hoya imperialis 'Rauschii'  och Hoya thomsonii ett tag såldes Hoya imperialisen som Hoya blå men det finns inga blå Hoyor men vad man trodde på det. OK den blev en ståtlig imperialis med dragning åt lila, så där i regnskogen med annat ljus kanske den verkade blå, vad vet jag? Men blomman är inte blå i alla falll. Den är ruskigt fult växt måste göra någonting med den i sommar.

Samtidigt måste jag visa min mysehörna...gud man man kan var lycklig, trots att man fört en kamp med Försäklringskassan (fan, jag är inte frisk!) men nu skiter jag i dem, nu den förste juni blir det pension för Tanten.

Ovido - Quiz & Flashcards