Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Maud - 5 maj 2009 11:04

Vädret inbjuder verkligen inte till något annat än en stunds ryggläge tidigt på eftermiddagen. Tittar lite noggrannare på hoyorna i sovrummet och upptäcker en knopp i ovanstående hoya. Den är pytteliten och knappt värd att studsa upp och hämta kameran för.

Det vore verkligen på tiden att någon av alla de Hoya pubicalyx jag samlat på mig, går i blom någon gång. En av dem Hoya pubicalyx 'Little Leaf' tillhör en av de första i samlingen. Jag kommer ihåg hur nervöst jag tyckte det var att bara skriva till en av veteranerna och fråga om jag fick köpa, samtidigt skrev jag en lång berättelse om mitt stora intresse, men gensvaret blev lika med noll, men köpa fick jag. Jag försöker efter det bemötandet alltid vara lie personlig i svaren på de förfrågningar jag får om att köpa.

Det finns en förfärlig massa hoya pubicalyx med olika namn och de flesta av dem tror jag är just bara namn...En del av dem jag har är köpta från etablerade försäljare så namnriktigheten på kultivarerna är säkert riktig, men de andra.

Nåväl om knoppen finns kvar nästa vecka ska jag fotta den.

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards