Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Maud - 3 maj 2009 10:54

S o T var och tävlade i aglity med Tiger i Halmstad igår. Det gick bra! Tre pinnar (en benämning som jag inte förstod, trodde de gav Tiger en pinne att leka med som tröst eller så), T hade inte så stora förhoppningar, med så lång körning och i värmen trodde hon inte att Tiger skulle orka göra en bra prestation. Men det gick bra! Och "Farmor" blev glad också. På kvällen kom foto på den lille valpen som ska bli Tigers syskon, Bongo som S döpt honom till, så liten han är men så söt, T längtar så efter honom, om två veckor kan de åka och hälsa på honom in person.

Under tiden fick de trösta sig med "Farmors" nybakade smulpaj med rabarber och vaniljsås. Kan man egentligen vara "Farmor" till en (två) hundar? Skit i det förresten, de är ju en familj liksom.

Dagen blev betydligt kallare än gårdagen och med tanke på gårdagens misslyckanden i växthuset, höll jag mig inne, regnet kom också på eftermiddagen.

Då känns det bättre att sitta vid köksbordet med en deckare. Författaren jag slukar just nu är Åke Edwardsson, första boken om kommissarie Winther var minst sagt trög och rörig, fick inte ordning på något förrän den sista fjärdedelen då den blev spännande. Den jag läser nu, Rop från långt avstånd, började bra och håller stilen. Sitta vid köksbordet ja, ryggen ropade på sängläge och jösses det blev en tupplur också.

Imorgon ska jag ut och se om jag har lust att börja ta i röran.

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards