Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Maud - 29 maj 2009 11:21

Nu var det förfärligt länge sedan jag skrev något här! Tiden har bara rusat iväg och det finns en del att skriva om retroaktivt så att säga, men det får komma efterhand.

Hoyan på bilden har tidigare gått under namnet cagayanensis men det är felaktigt och CMF-8 är den riktiga beteckningen.

Historien bakom den här Hoyan är lite rolig. Det var jag som hade den till att börja med, den hängde bara och var lite småtråkig och inte ville den blomma heller. Jag gav (eller sålde eller bytte eller nått) och den fick flytta till min kompis G. Där har den tydligen fått ett nytt liv och har växt och blommat så det står härliga till. Nu hade G tröttnat på den, så den flyttade tillbaka till mig som en del av de dealar G och jag gör med våra Hoyor (och andra växter).

Den hänger nu i växthuset och är hur fin som helst, kanske man skulle låta alla blomovilliga, åka till fosterhem ett tag.

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards