Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Maud - 30 maj 2009 10:58

Tidig morgonfärd till Höör. När jag kom fram till Höör visade det sig att det pågick ett cykellopp "Ringsjön Runt" så trafiken var smått kaotisk och flera gator avstängda, men tack vare detta kom jag rakt på målet! Svenska Pelargonsällskapet hade bjudit in Svenska Hoyasällskapet (och en del andra föreningar, men det var bara SHS som ställde upp?!!!)

Vi stod på en gräsplan utanför Bergrenska Gården, mycket folk kan jag inte påstå att det kom, men en del hoyaentusiaster orkade dit i värmen.

Kl 15 var arrangemanget slut och jag tackade för mig och åkte hem. Ett roligt arrangemang som jag tror kan bli något med åren och hoyasamlare i Skåne torde väl kunna köra dit igen nästa år, läget är perfekt! mitt i Skåne, lika långt att köra för alla.

Ovido - Quiz & Flashcards