Alla inlägg den 2 april 2009

Av Maud - 2 april 2009 08:17

Härligt vårväder idag, ska iväg till torsdagssamtalet, mår jag bättre? Tja...Har stora planer för mitt terrarium men romantikstuk, alltså efter gammal modell med ben och snirklar. Odlingsytan i skåpet är 40 x 70 och jag tänkte stoppa in en Hoya carnosa var. picta, som är modell, lagom i växten, och verkar pigg och kry, därinne ska den slingra sig runt (underlaget är lecakulor) och jag låter den stå kvar i krukan. Skulle vilja täcka med grönmossa, den kan man duscha fin och grön igen. Vidare några stenar och sedan får mina älvor flytta in (sk Flower Fairies, skapade i porslin efter teckningar av Cicely Mary Barker) det har blivit en del sådana också.

Men problemet är grönmossa, har ännu inte hittat någon affär i Helsingborg som säljer och hittar jag så är den förmodligen svindyr. Men det växer ju i skogen tänker man, men det är dessvärre inte tillåtet att plocka den hur som helst.

Alltså får man med min begränsade ekonomi bli olaglig. L och jag får ge oss ut på en raid, inte ta mycket på varje ställe, för nu ska terrariet bli klart!

Lägger in en bild på det förhoppningsvis fina resultatet ikväll.

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards