Alla inlägg den 4 april 2009

Av Maud - 4 april 2009 10:20


Strålande solsken, varför kommer alltid våren så snabbt? Jag är inte färdig än!!! Vaknade 04.45 men lyckades somna om en halvtimme till. Kattgänget blev nöjda när matte kom upp, Tajson ville visa att han också minsann kan dekorera med blommor, jo Tack! blåbärsris över hela bordet, stolen och golvet, plockade jag så många kvistar? och var det nödvändigt att göra konfetti av dem? Tja? lite vildmarkslook så där på morognkvisten, matchar kanske Tanten för övrigt, vad vet jag?

Årets första cykeltur, oj jag säger bara oj...

Under många års tid har jag spanat in en ek som står i kanten av en av Ättekullas ättehögar, mitt på en åker. Har tänkt lika länge ungefär att en dag ska jag ta mig dit och fotografera, det är inte långt, men stanna med bil i närheten går inte utan irritation från övriga bilister.

Nu har jag det på bild! Det är trädet ovan.

Fick i kommentarerna en förfrågan (två) om fjärilsbarnen, dockorna i mitt skåp på bilderna från igår.

Det är sk Trädgårdsälvor, Flower Fairies, här kommer lite länkar:

 http://www.flowerfairies.com/ den officiella hemsidan

http://www.gardenfairy.com/ här kan man handla också men har inte kollat så noga villkoren för handel med Europa, jag själv har köpt mina dels i en butik här i Helsingborg

http://www.jnblommor.com/ Hemsidan har uppdaterats, dessvärre inte till det bättre men telefonnummer finns så man kan ringa och höra med dem om de säljer på postorder.

De andra har jag köpt i en Internetbutik med bara älvor o sånt, dessvärre lades den ned för något år sedan.

Och förresten de flesta har jag fått i födelsedagspresent eller julklapp det är 17 st, kanske man skulle ha 20 jämt?

Nej! tillbaka till lördagen, idag drar jag ut i växthuset och planterar om de hoyor som behöver det och sätter en massa sticklingar för rotning i jord, det blir för slabbigt i köket och rörigt dessutom. Vädret tillåter utevistelse och det är varmt i växthuset, 45 grader igår, det räcker ett tag. Måste kolla orkiden som har knoppar också. lite vatten skulle nog smaka.

Nu blir jag rörig och innan det slår ut i full blom så får det vara bra med skrivandet för idag.

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards