Alla inlägg den 16 april 2009

Av Maud - 16 april 2009 14:24

Vaknade halv fem, inte lönt ligga längre. Kaffe! och kaffe! katterna fick mat men sedan hade de ju faktiskt väntat hela natten på att någon människa skulle gå upp, så att någon i alla fall kunde se deras hyss! Vilma, vår lilla vildkatt var i toppform, senare när de andra funnit ut att mer mat blir det inte för tillfället, bäst att sova en stund, så kanske det vankas andra frukost.

Ni vet hur det låter när det blir tyst? även om det inte hörs speciellt mycket så tidigt på morgonen, så lägger man ändå märke till den speciella tystnad som uppstår när barn eller djur sysslar med något som förmodligen inte är tillåtet.

För en gångs skull fick jag fatt i kameran (vilket är en bedrift så tidigt) och där, tagen på bar gärning. Eftersom Tajger, en annan honkatt hos oss, kallas Prinsessan, så fick denna bli Älvkatten (lite och slank som hon är fast med aptit som en häst). Jag undrar om hon hade koll på var älvorna finns och ville ned för att hälsa på dem. Man kunde inte se efteråt att hon varit därinne, hon är så nätt och försiktig alltid.

Ikväll blir det hoyaträff light, jag får två stora multiflorasticklingar av en kompis, som får välja själv vad hon vill ha av mitt, lite kaffe och hoyasnack hinner vi nog också med.

Det grämer mig lite att det inte blev någon cykeltur, men musklerna i rumpan kanske bara mår bra av att reparera sig en dag, och så kör vi lite längre imorgon.

hoyanoya


Ovido - Quiz & Flashcards