Alla inlägg den 10 april 2009

Av Maud - 10 april 2009 07:00

Kollade lite på statistiken så här på morgonkvisten...stack alla till Blåkulla igår? Det ser likadant ut på hemsidan. Kanske man skulle ta och smörja in kvasten och köra idag? Gör det nåt månne, är festen slut? Tja, jag verkar ändå ha missat det mesta det senaste året, så varför skulle det vara annorlunda i detta fallet.

Tassade ut och skulle hämta tidningen imorse, lite svalt, men det ser lovande ut inför MIN och hoyornas dag, inget annat tjafs! Sjutton också, glömde, det kommer ingen tidning idag, kass frukost alltså, får väl leta reda på en gammal Hoyatelegrafen och läsa den igen.

Schersminbusken utanför ser så kaxig ut i sina fjädrar, jag började med detta för fem - sex år sedan. Året därpå hade det spridit sig och hur kul är det då. Jag tycker inte om människor utan egna ideér! och framförallt inte sådana som snor mina, förkastar dem först inför andra men sedan efter ett tag, annonserar dem som sina egna. Sådana människor som också har kombinationen snarstuckenhet och långsinthet kombinerat, det är inga jag önskar umgås med precis. Tack och lov så har det gett sig med åren och jag har lyckats sortera bort dem ur minnet.

Jag ska försöka fotografera lite under dagen, det var ju mitt nyårslöfte att vara flitigare med kameran.

Ha en trevlig Påsk!

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards