Alla inlägg den 29 april 2009

Av Maud - 29 april 2009 09:26

Dagen började i ottan, körde K till jobbet och handlade sedan, bra med stora affärer som öppnar kl 7! En morgontidig som jag, slipper sitta och vänta. Hushållet hade ett akut behov av lacknafta, som synes av bilden, vi hade alla för oss att det stod en flaska någonstans...det gjorde det inte.

Väl hemma måste alla Hoyor vattnas, det blir solsken idag också och det tar hårt i söderfönstren. Ett tiotal turer fram och tillbaka med en tvåliters vattenkanna, fulladdad med en nyttig blanding av Blomstra och vatten (proportion 1 ml Blomstra för 1 liter vatten) jag tillför näring varje gång jag vattnar det sägs ge resultat, men i mitt fall som tidigare varit en vattenslavare av stora mått, är det lite osäkert vad som gett det fina resultatet, regelbunden vattning eller vattning med gödning? Hur som helst så verkar de må finfint. Har beställt fler självvattnande krukor, vi är ett par stycken som beställt tillsammans, jag ska hämta dem vid ett hoyamöte strax utanför Borås i början av juni.

Hoya verticillata 'Lao' tjurar med sina knoppar, men jag vet att den kommer igen. Hoya chlorantha får finna sig i att jag ignorerar knopparna nu, anser den vara en högst svekfull Hoya.

Efter vattningen ska jag sätta på lite kaffe och flytta ut i växthuset, bordet flyttade vi ut igår, de ska sedemera tjänstgöra som bord i pigkammaren som ska ordnas på ovanvåningen, den och alla mina garner, vävstolen och allt som hör till, ska få ett eget rum, men nu är det trädgården som gäller.

Idag skiter jag i värken, och så var det bra med det!

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards