Alla inlägg den 14 april 2009

Av Maud - 14 april 2009 21:07

 

En morgon och förmiddag med kaos i tankarna, det ville inte lugna ned sig någonstans. Solen sken och det var vindstilla och väldigt varmt, fåglarna sjöng och blommorna blommade och hoyanoya blev lugnare av en cykeltur. Att rensa ogräs är den bästa terapin ibland, tankarna simmar snart lugnt i skallen och dagen känns ändå tillfredsställande.

Hemsidesuppdateringen går mot sitt slut (i alla fall Galleriet), har kommit till sp och borde egentligen fotografera lite nytt, det gamla som finns är också gammalt och smått, Hoyorna har vuxit en del sedan fotograferingen. Men jag drar mig för att rigga upp utrustningen, leta fram stativet osv. Sedan har jag förstås kvar alla pubicalyxer, jag har på senare tid hittat en del om färger på blomman på de olika så där blir nog en del ny text, sådant tar tid, det ska helst vara rätt också.

I alla fall tog jag idag fotot på den blommande magnolian. Jag ser att grannens magnoliaträd har stora knoppar som spricker när som helst, trädet är nog 5-6 meter högt och fullsmockat med knoppar, det som en vit sky när blommorna slår ut och väcker en del uppmärksamhet.

Hoppas vädret håller sig, så jag kan sänka mig i rabattnivå och rota i jorden, att jag sedan reser mig med gracen som en flodhäst är en annan femma...

hoyanoya

Ovido - Quiz & Flashcards