Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Försäkringkassan och orkideer

Av Maud - 22 april 2009 10:06

Är kallad till Försäkringskassan idag, det oroar mig en hel del, sitta till svars, liksom, därför att man är sjuk. Värken och ångesten är påtaglig idag, men på något sätt ska dagen gå fram till 14.30Jag har bestämt mig för att sätta mig i växthuset, efter mötet på F-kassan, Uffe (katthona) och en kopp grönt te och kameran, naturligtvis, ska följa med. Te för att lugna och vederkvicka, katten för att hon och jag kommer så bra överens och för att hennes coola attityd till saker och ting omkring henne ibland kan få mig att sitta och titta på henne och fundera på hur hon tänker, detta kan pågå långa stunder och tankarna stillar sig.Kameran ska få jobba med en orkidee idag, på morgonen blir det motljus och inget vidare att fotografera, plantan är stor och jag vet inte om den gillar att vändas.Har försökt klättra uppåt med hjälp av Hoyorna under de här dagarna, men när jag inte blir glad för dem heller så är det bara bäst att låta svårmodet försvinna av sig självt.hoyanoya

 
 
Stinalill

Stinalill

22 april 2009 12:12

Hej Maud!! Jodå - jag känner mycket väl till det svarta hålet. Då man får försöka överleva timme för timme. Och försöka lita till andra, som säger att det kommer att bli bättre. Maud - de KOMMER att bli bättre - det KOMMER ljusare tider. Jag VET det - tro mig.

Har du ingen du kan prata med?? Någon som kan lösa upp din ångest i gråt??

Och möte med Försäkringskassan - hualigen. Har du ingen vän eller någon, som kan följa dig dit? Två hör bättre än en och det känns bra att ha någon med, som du vet står på "din sida". Tänker på dig och håller tummarna...

Stor styrkekram till dig min vän

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maud - 28 juni 2009 10:21

Nog trodde jag igår att vi skulle få lite svalare väder ett tag framöver, men icke då, fortsatt huvudvärk och allmän olust, men... Hoya lobbii tillhör den av mina favorithoyor som inte riktigt har trivts hos mig, men skam den som ger sig. Lite nedkli...

Av Maud - 27 juni 2009 11:14

Hela månaden har nästan försvunnit. Jag har nog befunnit mig i ett euforirus av sällan skådat slag, inte trodde jag att jag någonsin skulle kunna ta mig upp ur det svarta hålet, inte för att det inträffat att jag befinner mig helt uppe, men jag ser l...

Av Maud - 19 juni 2009 12:46

Jösses vad tiden går och inte har jag varit här och skrivit på länge nu. Vi firade "svensk" midsommar dvs i ösregn. Det åskade också urtrist, det är en ursvensk drift tror jag att kunna sitta ute på midsommarafton, men tji. Jag tröstade mig med att k...

Av Maud - 7 juni 2009 11:04

Tja det var den resan till Hoyamötet. Vaknade vid halv tre och märkte direkt att ryggen inte var som den skulle, kommer alltid när jag minst önskar det. Jag vill inte skriva ryggskott, för då kan man inte gå överhuvudtaget (har varit med om det också...

Av Maud - 6 juni 2009 08:52

Termometern visade knappt 5 grader när jag steg upp imorse. Brr vad är detta för vinter igen? Nog för att jag gnäller när temperaturen stiger upp mot 27-28, men det finns gränser tycker jag nog. Skjutsade min granne med packning och hund till Knutpun...

Ovido - Quiz & Flashcards